Age of Mythology
ArMymEn 2004.12.18. 12:30
Teljes jatk leirsa
Age of Mythology Gaming Guide
Kiad: Microsoft
Fejlesztõ: Ensemble Studios
Web: www.ageofmythology.com
Omens
A kalzok nhny rispolip segtsgvel tmadst indtottak Atlantisz ellen. A sereg megrkezsig Arkantosnak s maroknyi csapatnak kell feltartztatnia a tmadkat. Kezdskor rgtn kpezznk ki mg t parasztot, s hrmat kzlk kldjnk el ft vgni. A tbbit osszuk be a szntfldekre, s idzzk meg az esõ varzslatot (minl tbb paraszt dolgozik, annl nagyobb a hatkonysg). Arkantos s az jszok knnyedn leverhetik a polipot, s az elsõ nhny kalzhajnak sincs tl sok eslye. Amint elegendõ fa sszegyûlt, ptsnk fel legalbb hrom tornyot a dokkok krnykre. Ezutn koncentrljunk a katonk ptsre, elegendõ jsszal feltartztathatjuk õket addig, mg megrkezik a felmentõ sereg.
Consequences
A szigeten mûkdõ kalzkzpont lerombolsa lesz a cl. Azonnal hzzunk fel hrom-hrom vdõtornyot a falu szaki s dli oldalra, a kalzok innen tmadnak. ptsnk kiktõt, majd duzzasszuk fel a flottnk ltszmt hatra. Ekkora erõvel mr megtmadhatjuk a kalzkiktõt, de elõbb rdemes nhny myth egysget beszerezni. Mivel a cl a kzpont lerombolsa, ezrt az alistenek kzl vlasszuk Arszt, az õ kklopszai rendkvl hatkonyak az pletek ellen. t-hat ilyen lny, valamint a hrom hõs elegendõ a tmadshoz, fõleg, ha a flottval egysgesen tmadnak. A hadihajk elsllyesztik az ellensges glykat, valamint lvik a parton gylekezõ katonkat s myth csapatokat. Ekzben a kklopszok Arkantos vezetsvel megtmadjk a kiktõt, s leromboljk a tornyokat. Ne felejtsk el bevetni Arsz pestis varzslatt, annak hatsa alatt az ellenfl nem kpes j egysgeket csatasorba lltani. Ezutn mr csak a vroskzpont lerombolsa s a minotaurusz megsebestse marad htra.
3. Scratching the Surface
A kldets clja a kt trjai dokk megsemmistse. Vigyk dlre Arkantost s a sereget, majd foglaljuk el a teleplst. A parasztokkal ptsk fel a vroskzpontot, majd kezdjk el a nyersanyagok sszegyûjtst. Gyorsan lpjnk kort, s vlasszuk Arszt. ptsnk halszhajkat, ezek megknnytik az lelemgyûjtst. Hzzunk fel egy templomot, majd kpezznk ki a vros vdelmre hrom-ngy kklopszot. Clozzuk meg a Heroic Age-t, ott vlasszuk Dionszosz istent. A kiktõben ptsnk kt hammer shipet kt Szklla trsasgban. A vros vdelmre hzzunk s fejlessznk fel hrom tornyot szakon s dlen, valamint idzznk meg hrom hidrt. A vros vdelme biztostott, ideje tmadsba lendlni. A hadihajkkal s a Szkllkkal vonuljunk szakra, s sllyesszk el az ellensges hajkat. Ezutn ptsnk kt Juggernautot, majd romboljuk le az szaki kiktõt. A szrnyekkel vonuljunk dlre, majd sllyesszk el az ott tallhat hajkat. Mr csak a dli kiktõ maradt htra, ezt kell lerombolnunk a gyõzelemhez.
4.
Az ellensg ltal birtokolt aranybnyk szakra vannak, foglaljuk el õket. A keleti szigeten lvõ lila civilizci ellensg: akadlyozzuk meg, hogy onnan tmadjk a bzisunkat, vonjuk blokd al a tengerszorost. A dli kis szigeten lvõ aranybnyt mindssze nhny jsz vdi, rdemes rgtn a kldets elejn kitermelni. Gyorsan lpjnk kort, majd foglaljuk el a nyugati kis falut. Itt is tallunk aranyat, radsul az ellensg szamrkaravnjai is ide jrnak rurt. Ezen a plyn Dionszoszt s Hrt javaslom az alistenek kzl, a hidra s a medza hihetetlenl jl kiegszti egymst. A medzkat fejlesszk fel maximumra, t-hat ilyen lny egsz seregeket kpes meglltani. Keressk meg a romok kztt lvõ varzstrgyakat, sokat segthetnek a harcban. A cl Trja kapujnak a lerombolsa. Ez hrom hidrnak s hat medznak a hõsk vezetsvel nem okozhat gondot.
5. Just enough Rope
A kldets clja az, hogy megsemmistsk a trjaiak elõretolt katonai kzpontjt. A kldets elejn rgtn tmadjuk meg az Ajaxot szorongat csapatokat, majd vonuljunk vissza a bzisra. Nagyon gyorsnak kell lennnk, mivel az ellensg egyre nagyobb erõkkel tmadja a bzisunkat. A piacon kpezznk ki mi is nhny szamrkaravnt, azok automatikusan termelik neknk az aranyat. Kt kegytrgy is tallhat a krnyken (a kezdõhely mellett, a romoknl, valamint a trkp dlnyugati rszben). Trekedjnk arra, hogy mi rjk el elõbb a negyedkort, itt vlasszuk Hrt s a medzit. Ezekbõl kpezznk ki 8-10 darabot, majd tmogassuk meg õket ngy hidrval. Nagyon fontos a gyors mozgs lovassg meglte itt, minden tmad hullmban lesz nhny igencsak veszlyes katapult. Tmadskor elõszr a medzk lpjenek, nyolc azonnal meglt ellenfl behozhatatlan elõnyt jelent. Ezutn verjk szt a katapultokat, majd vonuljunk vissza. A tbbit mr az erõdk s a tornyok elvgzik helyettnk. A trjai bzis szakkeleten tallhat, az itt lvõ katonai pleteket kell lerombolnunk.
6. I hope this works
A kldets elsõ rszben 1000 egysgnyi ft kell kitermelnnk. Kt parasztot lltsunk r az lelemszerzsre, a tbbivel azonnal kezdjk meg a favgst. Felejtsk el a katonai egysgeket, a rendelkezsre ll erõkkel kell gazdlkodnunk. 15 parasztig meg se lljunk, ebbõl kettõ gyûjtsn lelmet a kecskkbõl, a tbbi vgja a ft ezerrel. A trjaiak feldertõket kldenek a terletre, ezek elsõ csoportjt mindenkppen el kell kapnunk. A krnyken tallunk egy kegytrgyat, ez nagyobb sebessget ad a lovasainknak. Amennyiben az elsõ osztagot elkaptuk, vonuljunk vissza a bzisra. Amint sszejn az 1000 fa, lltsuk r az sszes parasztot a fal elksztsre. 13-15 paraszt elegendõ, ne takarkoskodjunk az lelemmel, nem lesz r szksgnk. A fal elkszlse utn a hrom hõs bejut Trja vrosba. Ott lehetõleg kerljk el az õrjratokat, s koncentrljunk a kapu lerombolsra. Ngy ostromgpet is szerezhetnk, ha legyõzzk a kklopsz õrt. Ezutn tmadjuk a dli kaput, onnan rkezik a felmentõ sereg. Az erõsts megrkezse utn koncentrljunk az erõdkre, ezek lerombolsval nyerhetnk (kt meteorzpor varzslatot is kapunk, hasznljuk el õket).
7. More Bandits
A kt hõs magnyosan indul neki a kalandnak, de a vgre kisebb hadsereget gyûjthet ssze. A part mentn keletre tallunk egy kegytrgyat, ezt vigyk magunkkal. Szabadtsuk ki a fogoly kentaurokat, majd a segtsgkkel foglaljuk el a brtn tbbi rszt is. A templomban tovbbfejleszthetjk a kentaur harcosokat, s bõvthetjk a seregnket nhny hidrval. Az ostromgpre vigyzzunk, szksg lesz r ksõbb. Kutassuk t a krnyket, jabb relikvia van a kzelben. A vrosban igyekezznk minl tbb pletet megmenteni, az ellensges pletek lebontsa utn tovbbi nyersanyagokat kapunk jutalmul. Romboljuk le a nyugati kaput, majd bontsuk el az ellensges templomot. Idzznk meg 3-4 hidrt, majd intzznk frontlis tmadst az ellensges erõd ellen. Nhny katapult a httrbõl gyorsan lebontja az erõdt, s mris gyõztnk.
8. Bad news
Seregnket egy hegyszoros vlasztja kett, csak ksõbb tudjuk egyesteni erõinket. Mindkt oldalon klnbzõ nyersanyagok tallhatk, s csak akkor gyõzhetnk, ha a szoros mindkt feln egyarnt hatkonyan mûkdnk. Aranyat nyugaton, ft keleten tallhatunk (itt lesz egy relikvia is). Nagyon gyorsan lpjnk szintet, s gyrtsunk le 10 medzt. A nyugati vrosrszt hamarosan meteorzpor ri, az pletek csak akkor vszelik t, ha minden fejlesztst elksztettnk. Errõl az oldalrl hrom-ngy hidrval s katapultokkal rdemes menni. A cl a felsõ kt erõd lerombolsa, a kombinlt csapatnak ez nem okozhat gondot. Legyen mindig kznl nhny lovas az ostromgpek ellen.
9. Relevation
Ez fldalatti kldets, amelyben a Tartalus kapujt betrni kszlõ ostromgpet kell megsemmistennk. Lehetõsg szerint a hõskkel tmadjuk a mitolgiai egysgeket: sokkal hatkonyabbak ellenk, mint a hagyomnyos csapatok. Az als kt alagton keresztl rkezik az ellensg utnptlsnak nagy rsze, azonban a sziklk lerombolsval elzrhatjuk az utat. rdemes azonban benzni a mellkjratokba is, szvetsges szrnyeket tallhatunk (nimeai oroszln, hrom medza). Az alagutak eltorlaszolsa utn vonuljunk vissza a kapuhoz, s a gyalogosggal s a lovassggal tmadjuk meg. Az erõstst azonnal veznyeljk a kapuhoz, mindenkire szksg lesz a megsemmistshez. A villmvihar varzslatot hagyjuk a vgre, az ellensg rengeteg munkst veznyel a srlsek kijavtsra. A gp megsemmislsvel r vget a kldets.
10. Strangers
Ismt a fld alatt vagyunk, a feladatunk az, hogy sszegyûjtsnk hrom elveszett relikvit, s azokat visszavigyk a templomokba. Ezen a plyn j egysgeket kapunk, ezek a shade-ek. Kivl feldertõk, radsul egyetlen csapssal elintzhetik brmelyik ellenfelet (sajnos ezutn eltûnnek). Ismt a hõsk kerlnek elõtrbe, mivel kizrlag myth egysgekkel kerlnk szembe. A plya ember s shade vesztesg nlkl teljesthetõ, sõt, mg az isteni erõket sem muszj felhasznlnunk. rdemes mindent felderteni, sszesen kilenc shade rejtõzik a romok kztt. Az jszokat minden esetben tartsuk htul, a myth ellenfelekkel szemben nincs eslyk.
11. Lost Relic
A fldalatti jratbl Egyiptomban bukkanunk fel. Az elsõ feladatunk az lesz, hogy segtsnk megvdeni az sats krnykt. Csak akkor nyerhetnk, ha a munksok befejezik a munklatokat. Az ellenfl hrom helyen trhet be a vlgybe, ezeket rdemes elõszr fallal krbezrni. A kldets kzeptõl azonban megjelennek az ostromgpek, ezek ellen a falak s a tornyok semmit sem rnek. Fejlesszk fel a meglvõ egysgeinket, s vigyzzunk a papokra, hiszen azok csata utn felgygythatjk az egysgeinket. Az ostromgpek megjelense utn veznyeljnk minden munkst az satsra, s prbljuk meg hzni az idõt. Megfelelõ fegyverekkel s pnclzattal egy viszonylag kis csapat is kpes feltartztatni az ellensget az sats befejezsig.
12. Light Sleeper
A harci szekerekre nagyon vigyzzunk, jelentõs elõnyre tesznk szert, ha megvjuk õket, s a hõskkel intzzk el az aranybnya õreit. Szabadtsuk ki a munksokat, majd ksrjk õket a vrosukba. A templom elõtt tallhat kegytrgyat vigyk magunkkal, nagy hasznunkra lesz ksõbb. A vrosban azonnal kezdjnk nagy arny ptkezsekbe, fõknt az isteni kegyet generl emlkmûvekre koncentrljunk. Ne felejtsk el, hogy a fraval s a papokkal felgyorsthatjuk az ptkezs temt, valamint a termelkenysget. Gyorsan lpjnk szintet, majd hozzuk ltre a krokodilhadseregnket. Tmogassuk meg õket papokkal, majd kezdjk meg az ostromot. Az erõd s a kapuk lekzdsre hasznljunk ostromgpeket; a lnyeg az, hogy minl elõbb megtiszttsuk az utat a szoborig. Az idõ nagyon fontos tnyezõ. Kemsyt hadserege nagyon gyorsan nyomul elõre. Az ozisban kisott kardot vigyk el a szoborhoz, majd az Õrzõvel gyõzzk le a rosszfik seregt.
13. Tug of War
Ozirisz isten egyik testrsze tallhat a ldban, ezrt nem rt, ha vigyzunk r. Rgtn kldjk a gyalogsgot a csata sznhelyre, majd gyõzzk le a hõsk testt õrzõ katonkat. Vegyk ldzõbe a szekeret, majd a rendelkezsre ll erõkkel vegyk t az irnytst (Chiron vljon el a fõ csapattl, s lltsa meg a szekeret, melyet minl tvolabb lltunk meg az ellensg bzistl, annl knnyebb dolgunk lesz). Gyorsan lpjnk szintet (a kegytrgyakat a fraval vigyk be templomba), majd kpezznk ki 10-15 harci szekeret. Ezek az egysgek nagyon gyorsak, s a httrbõl kivlan alkalmazhatk a gyalogsg ellen. A templom krl csoportosul llatokat is vessk be, s ne feledjk, hogy a fra jakat is megidzhet. Kpezznk ki harci elefntokat is, õk az egyiptomi sereg elit katoni. A ldt soha ne hagyjuk erõs fedezet nlkl, mivel Kemsyt csapatokat dob t a htunk mg (Shifting sand, Roc transporterek), de ha erõs sereggel rendelkeznk, akkor nem lehet gond. A kldets akkor r vget, ha a szekr thalad a vroskapun.
14. Isis, hear my plea
A kezdskor kapott sereg csak arra elegendõ, hogy rvid ideig feltartztassuk az ellensget. A parasztokat fogjuk munkra, ebben a kldetsben egyenlõ arnyban lesz szksgnk aranyra, fra s lelemre. Koncentrljunk a mitolgiai lnyekre s a harci elefntokra, õk itt a legtõkpesebb egysgek. Egy kzeli ellensges templom elõtt kegytrgy tallhat, ez mindenkpp hozzuk el. A szûk tjrkba ptsnk erõdket, ezek egy ideig kpesek feltartztatni az ellensget. Szmtsunk harci elefntok tmadsra, ellenk a lndzss egysgek a nyerõk. Romboljuk le a kklopsz erõdjt, majd vigyk Amanrt a szllthajhoz. Hajzzunk fel a folyn, majd lltsuk a mi oldalunkra a szvetsges flottt. Tiszttsuk meg a partvidket a tornyoktl, s sllyesszk el az ellensges hajkat. Szlljunk partra a brtnszigeten, majd szabadtsuk ki a hõsket.
15. Let’s go
Amint a szllthajk megrkeznek, pakoljunk be mindenkit, majd irny a szvetsges vros. tkzben kalzhajk tmadnak meg, a teknõs knnyedn elsllyeszti azokat. A vrosban gyorsan szervezzk meg a termelst, a fraval gygyts helyett inkbb nveljk az aranybnya termelkenysgt. Gyorsan lpjnk szintet, majd ptsnk hrom hammer shipet s kt war barge-ot. Gyorsan romboljuk le az szaki vilgttornyot, nlkle a kalzhajk sorra ztonyra futnak, nem okoznak tbb gondot. Az istenek kzl Oziriszt vlasszuk, a mmik majdnem olyan hatkonyak, mint a medzk a grgknl. Fejlesszk tovbb a war barge-okat, majd a tvolbl szedjk le a szekeret õrzõ tornyokat. Pakoljunk be egy tõkpes csapatot szllthajkba, majd szlljunk partra a falak mellett. Intzzk el az õrket (hrom-ngy mmival s a hõskkel ez nem lesz nehz), majd romboljuk le a falat. Kaparintsuk meg a szekeret, majd hozzunk t nhny parasztot, ezutn ptsnk ki itt is egy kisebbfajta bzist. A szekeret dlre kell levinni, tõkpes hadseregnek ez nem okozhat gondot.
16. Good advice
Arkantos lma az alvilgban kezdõdik, itt kell megkzdenie nhny mitolgiai lnnyel. A relikvit vigyk Zeus templomba, majd intzzk el a tmad kklopszokat. Ezutn a grg hõsk segtsgvel jabb lnyeket kell megsemmistennk. Az lom vlt, s Arkantosnak egy hatalmas kõtmbt kell lerombolnia. A shade-eket vatosan hasznljuk el, a kldets vge fel jn nhny hidra, tartogassuk õket azokra. A katapultokat hasznljuk a bontsra, a tbbiek vdjk õket. Az isteni erõket itt rdemes bevetni, a torlasz lerombolsa utn az lom j rszbe rnk. Arkantos az ellensg oldaln tallja magt, s a grg hadsereg lesz az ellenfele. A csapatban hrom hõs is tallhat (a kldets kezdetn kettõ a szllthajkban pihen, szedjk ki õket), kapjuk fel velk a szigeten lvõ kegytrgyakat. Vigyk a flottt a szrazfldre, de a szllthajkat hagyjuk htra. A kalzhajk s az rispolipok segtsgvel tiszttsuk meg elõttk az utat, majd szlljunk partra. Ne ptsnk semmit a Town Center kr, hamarosan fldrengs rzza meg a terletet. ptsnk templomokat, majd helyezzk el bennk a kegytrgyakat. Hozzunk ltre erõs sereget, majd tmadjuk meg a fõ bzist. Vegyk krbe a helyet erõdkkel, s kszljnk fel a tmad lovassg s a katapultok ellen. Fokozatosan nyomuljunk elõre, majd romboljuk le a csodt az ostromgpeinkkel.
17. The Jackal’s Stronghold
Jussunk el a semleges vrosba, majd villmgyorsan hzzunk fel legalbb kt erõdt, melyek megvdik a dolgozkat a tmadsoktl. Koncentrljunk elõszr az aranyra, ez lesz ebben a kldetsben a legfontosabb nyersanyagunk. Gyorsan dertsk fel a krnyket, dlen lesz egy templom, nem kell ptennk (szedjk ssze a kegytrgyakat, s vigyk õket a templomba). Lpjnk szinteket, a mmik miatt rdemes Oziriszt vlasztani. A szigetre az ellenfl Leviatn szrnyeken rkezik, akadlyozzuk meg a partraszllst. ptsnk egy vilgttornyot, majd figyeljk ki, hogy a szrny hol teszi partra a gyomrban tallhat egysgeket. Veznyeljnk ide mmikat, õk egyetlen intssel elintzhetik a lnyt, mielõtt mg partra tehetn a benne lvõ csapatokat. 10-15 tovbbfejlesztett mmia elegendõ is lesz. Tmogassuk meg õket kt fraval s nhny pappal. Ezutn ptsk ki a flottnkat, mely lljon war barge-okbl (az pletek ellen) valamint Leviatnokbl (szlltegysg s tmad egyarnt). A nagyobb sereget csaljuk a mmik kzelbe, a Leviatnokat s a teknõsket egy mozdulattal elintzik, a hajkat bzzuk a war barge-okra. Itt az ideje ellentmadsba lendlni. Tiszttsuk meg a partvidket, klns tekintettel a kiktõkre. A tengerrõl intzzk el a vdõtornyokat s a lakhzakat. Szlljunk partra a mmikkal s a hõskkel, valamint vigynk magunkkal nhny parasztot is. ptsnk az ellensg szigetn ostromgpgyrat, majd a tvolbl szedjk le az pleteket. A rohamoz ellensget a mmik simn elintzik, hamarosan risi lõhalott seregnek parancsolunk (a mmik az ellensget lõhalott vltoztatjk, aki ezutn a mi oldalunkon fog harcolni). Nyomuljunk szp lassan elõre, majd vigyk Amanrt a doboz mell.
18. A long way from home
Legynk nagyon gyorsak ebben a kldetsben, klnben nehz dolgunk lesz. Koncentrljunk arra, hogy minl elõbb meglpjk mindkt kort, s kifejleszthessk a mmikat. A harci elefntok ellen idelisak, br nagyon drgk. Kutassuk fel a krnyket, kt relikvia is tallhat a foly innensõ partjn. A tbortl dlkeletre tallunk egy semleges templomot, innen tmadnak a mmik. Romboljuk le, majd zsebeljk be az aranyat. A msik a foly tloldaln, nyugaton tallhat, bizonyos idõnknt innen is jnnek majd mmik. ptsk szpen fel a seregnket (10 mmia, ngy harci elefnt s a hõsk elegendõk lesznek. Tereljnk ssze legalbb 15 favgt, majd kezdjnk neki a trkp kzepn lvõ fa kivgsnak. Alaposan kszljnk fel az ellentmadsra, ilyenkor minden elefntot tmadjunk kln mmival. Ezutn mr nem lesz nehz dolgunk, csak meg kell vrni, mg a favgk elvgzik a munkjukat.
19. Watch that first step
Viszonylag egyszerû kldets, de ismt gyorsnak kell lennnk. Nyomuljunk elõre a szigeten, majd tkzznk meg az ellensggel. A hõsk a mitolgiai lnyek, a drdsok az elefntok ellen menjenek, akkor megsszuk komolyabb vesztesgek nlkl a dolgot. Romboljuk le a kiktõt, majd foglaljuk el a kt kalzhajt. Hajzzunk fel a csatornn, majd foglaljuk el a semleges falut. Kezdjnk õrlt ptkezsbe, nhny percnk maradt, mg titokban tevkenykedhetnk. Ismt koncentrljunk a mmikra, hiba, az egyiptomiaknl egyrtelmûen õk a favoritok. Szintlps utn hzzunk fel kt erõdt a vros vdelmre, majd szlltsunk t lgi ton (flying roc) nhny aranybnyszt a szigetre, ott nyugodtan dolgozhatnak. Ha mr ott vagyunk, akkor vigyk vissza a mr elkszlt kolosszusokat, õk kpezik a gerinct a seregnknek. Hozzunk ltre 8-10 mmit, majd a hõsk vezetsvel induljunk meg. A katapultunk htulrl szedje le az pleteket, a mmik ell tartsk a frontot. Nyomuljunk elõre gy, mg el nem rjk Kamost, a minotauruszt (a trkp szakkeleti sarkban van). Vgezznk vele, gy a kldets r vget.
20. Where they belong
A trkp kt sarkbl indulunk, Arkantos ksõbb csatlakozik a csapathoz. A cl az, hogy a hrom szekeret elvigyk a piramishoz, csak gy kelthetjk jra letre Oziriszt. Hasznljuk ismt a mmia stratgit, ez ellen nincs orvossg. A kezdõ pozcikban kevs az arany, de tovbb nyomulva tallunk eleget. Szp lassan araszoljunk szakra, az ostromgpekkel bontsuk le az erõdtmnyeket. Arkantos keleten jelenik meg, s lehetõsge nylik egy kis halszfalu felszabadtsra (a torony lerombolsa utn a halszat automatikusan megindul). Vigyk mindhrom szekeret a piramis el, ekkor nyerjk meg a kldetst.
21. Old friends
Kirk szigetn Arkantos s Ajax csapdba kerl, vaddiszn formban kell elrnik Zeus templomt. tkzben ki kell szabadtaniuk Odsszeusz trsait, akik vgserts alakban lik htkznapjaikat. Tiszttsuk meg a disznk elõtt az utat (kln vigyzzunk a falusiakra, mindenron disznvgst akarnak rendezni), majd vigynk mindenkit a templom el, ahol visszavltoznak emberi formba. Hzzunk fel gyorsan egy bzist, majd ptsk ki a hadseregnket. szakkeleten s szaknyugaton ellensges parasztok dolgoznak, õket mindenkppen semmistsk meg. Hrom medza s hrom mantikor a hõskkel elg lesz a katonkra, az ostromgpek meg elintzik az pleteket. Igyekezznk a szintlpsekkel, ha sokig vrunk, akkor bizony az ellensg lerohanhat. A papra nagyon vigyzzunk, õ kpes meggygytani a sebeslt egysgeket. Romboljuk le Kirk erõdjt, s szabadtsuk ki Odsszeuszt.
22. North
Megrkeztnk a messzi szakra, a vikingek fldjre. A kklopsz ltal elindtott lavina sztszrta a sereget, elõszr is szedjk ssze a tllõket. A farkasokkal a hõsk simn elbnnak, a tbbieket vigyk fel a legfelsõ tallkozsi ponthoz. Itt ptsnk fel egy falukzpontot, majd a kzelben tallhat relikvit helyezzk el a templomba. Szintlpskor rdemes a valkûrket vlasztani: amellett hogy nagyszerû harcosok, a csata utn mg a sebeket is meggygytjk. A vikingeknl az egyik legerõsebb egysg a jarl lovassg, de csak akkor hasznljuk, ha az sszes felszerelst sikerlt megvennnk nekik. Maximumra kifejlesztve nincs ellenfelk, radsul, ha a csapatban ott van mg 3-4 valkûr, akkor a srltek miatt sem kell aggdnunk. A kldets clja az, hogy az ellensg mindhrom templomt leromboljuk. Kezdjk az szakival, ez van a legkzelebb. rdemes mr viszonylag korn elintzni, kt jgrist kld a nyakunkra bizonyos idõkznknt. A dlkeleti templomban Einherjar harcosokat kpeznek ki, romboljuk ezt is a fldig. A legkemnyebb feladatot a harmadik templom okozza, mivel itt van az ellensg fõ bzisa is. A mitolgiai farkasok mellett szmtanunk kell viking harcosokra is, nagy szmban veszlyesek lehetnek. Romboljuk le a harmadik templomot is a kldets befejezshez.
23. The Dwarven Forge
Nagyon nehz kldets, fõknt akkor, ha nehz fokozatban jtszunk. Gyorsan hzzuk fel a vroskzpontot, majd a katonkat kldjk el nyugatra, ahol egy kis t tallhat. ptsnk kiktõt, majd ksztsnk hrom halszhajt, ezek itt a kldets vgig zavartalanul termelik az lelmet. lltsunk munkba t trpt (õk bnysszk a leghatkonyabban az aranyat), valamint t-t parasztot (fldmûvels s fakitermels).
ptsnk fel egy templomot, majd kpezznk ki t hõst (a kldetsben tbbnyire mitolgiai lnyek lesznek az ellenfeleink). A mitolgiai lnyek kzl a valkûrket s a fagyrisokat hasznljuk. A valkûrk gygytanak, az risok meg rvid idõre lefagyasztjk az ellenfelet (ez az idõ pont elegendõ ahhoz, hogy vgezznk velk). Fejlõdjnk fel, s kzben igyekezznk minl kisebb vesztesget elszenvedni (elõszr a hõskkel tmadjunk, azok idõvel regenerldnak). A kiktõben ptsnk hadihajkat, s hajzzunk fel a folyn a barlang belsejbe. Romboljuk le a part mellett lvõ pleteket, de vigyzzunk a tengeri kgykra (Chiron tvolrl lenyilazhatja õket). A keleti barlangbejratnl hrom mmia õriz hrom ereklyt, egy hõssel szerezzk meg õket. A megidzett aranybnyt rdemes a mitolgiai korban elhasznlni, ekkor 6000 arany lesz benne. Miutn felfejlõdtnk, nyomuljunk szp lassan elõre a barlangba, s tiszttsuk meg a trp kovcsmûhely krnykt az risoktl. Vigyzzunk, mert a lvatbl tûzrisok trnek elõ, s egybõl nekiltnak lerombolni a mûhelyeket (ngy fagyris knnyedn megllthatja õket). A szikln nem tudunk pleteket felhzni, de vannak olyan helyek a barlangban, ahov pthetnk erõdt. Itt kpezznk elit lovassgot, s azzal vdjk meg a mûhelyeket (ahol olyan fegyvereket kszthetnk, melyek extra sebzst biztostanak az risokkal szemben).
24. Not around from here
Viszonylag egyszerû kldets, nincsenek benne nagy trkkk. A lnyeg az, hogy a trkpen lvõ templomok nagy rszt semmistsk meg, ugyanis innen jn az risok utnptlsa. Amint ezzel vgeztnk, ptsk fel a vrosunkat, majd hzzunk fel egy erõdt. Itt fejlessznk ki ostromgpeket, majd trjk t a blokdot. Mielõtt tjutnnk, hatalmas rissereg nyomul elõre. Vonuljunk szakra, s ne felejtsk el, hogy Skult, a zszlhordoz s Arkantos kell a gyõzelemhez. Az tban lvõ risokat csapjuk le, majd az erõdtûz utn vonuljunk az szaki zszlhoz.
25. Welcoming committee
Nagyon egyszerû kldets, nhny perc alatt teljesthetõ. ptsnk a t kzepn lvõ szigeten t tornyot, s teleptsk le a gygyt forrst a dombra. Kezdjk a tmadst a dlkeleti tboron. A ngy hõst vigyk kicsit feljebb, õk tmadjk htba a lemarad fõnkt. A zszlhordozval csalogassuk ki az ellenfelet, majd koncentrljuk minden embernket a rnval megjellt harcosokra. Elg õket legyõznnk, a tbbiek automatikusan tllnak a mi oldalunkra. Ezt mg ktszer kell elismtelnnk a gyõzelem rdekben. A zszlhordozt mindig tegyk be valamelyik toronyba, ott kis ideig vdve van a tmadsoktl.
26. Union
Hrom viking trzset kell az oldalunkra lltani ebben a kldetsben. Az elsõnl a kzeli barlangban lvõ trollokat kell elintznnk, illetve lerombolni a fldalatti tjrjukat. Ezutn szabadtsuk ki a fogoly trpket, s lltsuk r õket a barlangban tallhat arany kitermelsre. Indtsuk be a gazdasgot, klns tekintettel az lelemtermelsre (ne feledjk a halszatot sem). Gyûjtsnk ssze legalbb ezer ft, majd vonuljunk a msodik faluba. Itt t tornyot kell felptennk a zszlval megjellt helyre. A tmad risokat a hõskkel verjk le, majd gyûjtsnk ssze akkora sereget, mellyel lerombolhatjuk a dli ellensges templomot. A harmadik trzsfõnk lnyt az risok elraboltk, s egy toronyban tartjk fogva. Ezt a tornyot kell lerombolnunk a vgsõ gyõzelemhez. Az ellensg itt a legerõsebb, teht ajnlatos a kovcsmûhelyben kifejleszteni minden pnclt s fegyvert. Tmaszkodjunk a legends jarl lovassgra, risok ellen kivlk.
27. The well of Urd
A kezdõcsapatbl vlogassuk ki a lovassgot s a hõsket, s azonnal tmadjuk meg a nyugatra lvõ ellensges bzist. Ennek a vdelme mg nagyon gyenge, ha gyesen csinljuk, akkor vesztesg nlkl megszhatjuk a lerombolst. Vegyk fel a kzelben tallhat relikvit, majd helyezzk el a templomban. A msik kegytrgy keletre tallhat, a folyn tl. ptsk ki a vdelmet, majd kezdjk el a lovassg kikpzst. Szereljk õket fel alaposan, majd a hõsk s nhny fagyris tmogatsa mellett vonuljunk szakra a leromboland vrosba. Alaposan kszljnk fel, mert a kapuk mgtt hatalmas sereg vr rnk. Katapultokkal szedjk le tvolrl az pleteket, majd tmadjunk. A kutat elrve megjelenik ngy tûzris, õket megsemmistve r vget a kldets.
28. Beneath the Surface
Ismt egy kldets, amelyet igen gyorsan le lehet nyomni. Kezdjk el a termelst, de ne lpjnk szintet. A fegyverzetet s a pnclzatot javtsuk fel egy szinttel, majd toborozzunk 10 hajt fejszst s kt valkûrt. Tmadjuk meg a kaput vdõ erõket a hõseinkkel, meg ezzel a kis csapattal. A felsznre ne is koncentrljunk, a lnyeg az, hogy az ostromgpet vdõ tûzrisokat leverjk. A valkûrket ne kldjk harcba, õk htulrl gygytsanak. Szp fokozatosan tiszttsuk meg a kapu krnykt az ellensgtõl, majd intzzk el az risokat is. Villmgyorsan meg lehet oldani a kldetst, de a fl szemnk mindig legyen a kapu llapott jelzõ szzalkon (ha ez elri a 100-at, akkor vesztettnk).
29. Unlikely heroes
Nehz kldetsnek tûnik elsõre, de ha okosan llunk hozz, akkor nem lehet gond. A trpket lltsuk r a gykrre, az arannyal ne foglalkozzunk egyelõre. A ngy hõst azonnal vigyk szakra, s tiszttsuk meg az utat a nyl elõtt. Amint a kalapcs fejt ksrõ csapat megrkezik, keressk meg a nyugati folyosn raboskod trpket. Azonnal lltsuk r õket a bnyszatra, majd a trp hõs vezetsvel tiszttsuk meg a keleti folyost is. szakon szabadtsuk ki a fogva tartott viking harcosokat, õk segthetnek feltartztatni az ellenfelet rvid idõre. Hozzuk ssze a kalapcs fejt s a nyelet a kldets megnyershez.
30. All is not lost
Kezdskor mindssze nhny percnk van, hogy sszeszedjk magunkat, aztn jn a nagy tmads. 10-10 dolgozt lltsunk a nyersanyagokra, rengeteg erõforrsra lesz szksgnk, hogy kihzzuk az erõsts megrkezsig. Falakkal zrjuk el mindhrom bejratot, s hzzunk fel tornyokat s erõdket a vdelmkre. Mindig legyen nhny balts a kzelben, õk simn tdobnak a falon, radsul szksg esetn ki is javtjk a fal srlseit. Az ellensg mindenkppen t fog trni, hatrozzuk meg mi, hogy hol tkznk meg velk. A magaslatokra pakoljunk tornyokat s erõdket, ezek mg az ostrom elõtt megtizedelik az ellenfeleket. Nehz szinten az ellenfl fldalatti jratot s, ezen keresztl dob t csapatokat a mi oldalunkra. A jrat a dlnyugati sarokban kszl el, ide veznyeljnk erõs egysgeket. Idzznk meg minl tbb jgrist, a fagyasztsval nagy hasznunkra lehet. Intzzk gy a dolgot, hogy a keleti tjrnl trjenek be, gy a vros elõtt jabb vdelmi vonalat tudunk felhzni. Gyrtsunk minl tbb jarl lovassgot, s tegyk ide a gygyt kutat is. Hsz percig kell kihznunk, ekkor rkezik meg Odsszeusz az erõstssel. A felmentõ sereg befutsa utn nyomuljunk szakra, majd semmistsk meg a kklopsz testõrsgt.
31. Welcome back
A kis szigeten tallhat relikvit vigyk magunkkal, majd kzeltsk meg az atlantiszi partokat. A kklopsz meteorvihart varzsol, ezrt annak idõtartama alatt ne menjnk kzel, a hajink sebzõdhetnek. A katapultokkal szedjk le az erõdket, kzben a parasztok ptsenek hzakat. Hzzunk fel egy kiktõt, majd ptsk ki a halszflottnkat. Kzben a hadihajk vonuljanak szakra, s a part mentn szisztematikusan semmistsk meg a katonai pleteket. Legynk nagyon gyorsak, minl hamarabb intzzk el a kaszrnykat, annl kisebb rohamot kell visszavernnk. A gazdasgban teljes gõzzel lljunk r a termelsbe, a cl az, hogy minl elõbb elrjk a mitolgiai kort (vagyis a medzkat). A keleti kapu krnykt rakjuk tele tornyokkal s erõdkkel. Innen fog rkezni a legtbb tmads. Az elsõ medzk csatasorba lltsa utn megnyugodhatunk, mr csak arra kell gyelnnk, hogy megfelelõ temben elõrenyomulva szp sorban kiszabadtsuk a rabokat. A kldets elejn kapunk kt valkûrt, ezekre nagyon vigyzzunk, mert a gygyt kpessgk rendkvl hasznos. Bizonyos idõkznknt kapunk a nyakunkba egy kis fldrengst, de ne foglalkozzunk vele. Inkbb az szaki rszn lvõ rabokat szabadtsuk ki. A dli templomnl hatalmas, szrnyekbõl ll csapat prblja az utunkat llni. A 15 fogoly kiszabadtsa utn pakoljuk õket hajba, majd irny a kis sziget.
32. A place in my dreams
Mint minden utols kldets, ez is hzs, de megoldhat. Azonnal lltsuk r a hrom munkst a bogyk begyûjtsre, majd csak ezutn kezdjk el a kecskket levgni. A kezdõsereggel gylekezznk a gygyt forrs krl, itt vrjuk be a rohamokat. A trkk az, hogy egy magnyos hõssel csalogassuk el oda a tmadkat. Ez azrt j, mert harc kzben az egysgeink folyamatosan gygyulnak, gy megnõ az eslyk a gyõzelemre. Gyorsan idzznk meg nhny hidrt, majd a kzeli erõd mellõl szp lassan csalogassuk el a katonkat. Ezeket a magnyos ellenfeleket zabltassuk fel a hidrkkal, gy azok feje szp lassan gyarapodsnak indul. gyesen taktikzva a nagyobb csapatokat mr ngy kifejlett hidrval fogadhatjuk. A forrs mell hzzunk fel kt erõdt, ezek rendesen megtizedelik a tmadkat.
A gazdasgban dolgozzon legalbb 30 paraszt, ksõbb nagy szksgnk lesz rjuk. Lpjk meg a mitolgiai kort, majd hozzunk ltre nhny medzt. A nagy tmadsok utn a Son of Osiris hõsnket lltsuk r a templomra, gy a kegy sokkal gyorsabban termelõdik. Elõszr az szaki, majd a dli szvetsgeseinket semmistik meg, de ne trõdjnk velk. Az a feladatunk, hogy ltrehozzunk egy Zeus csodt. Amint a szksges nyersanyag sszegyûlik, az sszes dolgoznkat lltsuk r az ptkezsre (30 munks percek alatt felpti a csodt, fõknt ha a fra hõsnk meg is gyorstja azt). A csoda felptse utn kapunk egy varzslatot, mellyel Arkantosbl isteni erejû hõst krelhatunk. Siessnk a templomhoz, majd ott kzdjnk meg az letre kelt Poszeidn szoborral.
Mocsy
Mocsy@ipma.hu
Alistenek North
Forseti - az igazsg istene
Myth egysg: troll (tvolsgi fegyverrel)
Varzslat: gygyt forrs
Specializci: Hersir s Ulfsark
Freyja - a szpsg istennõje
Myth egysg: valkûr (gygyt)
Varzslat: erdõtûz
Specializci: lovassg
Heimdall - az bersg istene
Myth egysg: Einherjar
Varzslat: falrombols
Specializci: pletek
Bragi - a kltszet s a brdok istene
Myth egysg: Battle Boar (mechanikus vadkan)
Varzslat: Flaming Weapons
Specializci: Ulfsark
Njord - a tenger s a viharok istene
Myth egysg: Kraken, Mountain Giant
Varzslat: Walking Wood
Specializci: hajk s erõdk
Skadi - a vadszat s a tl istennõje
Myth egysg: Frost Giant
Varzslat: Frost
Specializci: Throwing Axeman
Baldr - a szpsg istene
Myth egysg: Fire Giant
Varzslat: Ragnarok
Specializci: ostromfegyverek s lovassg
Hel - az alvilg istennõje
Myth egysg: Fire Giant, Frost Giant, Mountain Giant
Varzslat: Nidhogg (srkny)
Specializci: myth egysgek
Tyr - a hbor istene
Myth egysg: Fenris Wolf, Jormund Brood
Varzslat: Fimbulwinter (farkasfalka)
Specializci: gyalogsg
Egyiptomiak
Anubis - a halottak s az tlkezs istene
Myth egysg: Anubite
Varzslat: Plague of Serpents
Specializci: myth egysgek s lndzssok
Bast - a termkenysg istennõje
Myth egysg: Szfinx
Varzslat: napfogyatkozs
Specializci: fldmûvesek s favgk
Ptah - a teremts istene
Myth egysg: Wadjet
Varzslat: Shifting Sand
Specializci: farmok, spearmen, axemen, slingers
Hathor - az g istennõje
Myth egysg: Petsuchos
Varzslat: Sskajrs
Specializci: zsoldosok s pletek
Nephthys - az jszaka s a hall istennõje
Myth egysg: Leviathan, Scorpion Man
Varzslat: Ancestors
Specializci: frak s papok
Sekhmet - a hbor s a harc istennõje
Myth egysg: Scarab
Varzslat: Citadel
Specializci: Slingers, Chariot Archers, Siege Towers, War Barges, Catapults
Horus - a bossz istene
Myth egysg: Avenger
Varzslat: Tornado
Specializci: Axeman, Spearman
Osiris - az tlkezs istene
Myth egysg: Mummy
Varzslat: Son of Osiris
Specializci: Camelry, frak, archer ships
Thoth - a blcsessg istene
Myth egysg: Phoenix, Sea Turtle
Varzslat: Meteor
Specializci: munksok s az erõdben kpzett egysgek
Ares - a hbor s az ldkls istene
Myth egysg: Cyclops
Varzslat: Pestilence
Specializci: katonk tmadsa
Athena - a harc s a blcsessg istennõje
Myth egysg: Minotaur
Varzslat: Restoration
Specializci: gyalogsg vdelme
Hermes - a hrvivõk istene
Myth egysg: Centaur
Varzslat: Ceasefire
Specializci: lovassg
Apollo - a nap s a zene istene
Myth egysg: Manticore
Varzslat: Underworld Passage
Specializci: archers
Aphrodite - a szpsg s a szerelem istennõje
Myth egysg: Nemean Lion
Varzslat: Curse
Specializci: munksok
Dionysus - a bor s az nnepls istene
Myth egysg: Hydra, Scylla
Varzslat: Bronze
Specializci: lovassg, hajk
Artemis - a vadszat s termszet istennõje
Myth egysg: Chimera
Varzslat: Earthquake
Specializci: jszok, hajk
Hephaestus - a kovcsok s a munka istene
Myth egysg: Colossus
Varzslat: Plenty Vault
Specializci: a katonk fegyverzete s pnclzata
Hera - az otthon istene
Myth egysg: Medusa
Varzslat: Lightning Storm
Specializci: pletek, myth egysgek
|